Роль дорослих у корекційній логопедичній роботі з дітьми
Всі прекрасно знають про те, що деякі діти починають ходити і говорити раніше, ніж інші, і звичайно це нікого не хвилює, а медицина це вважає нормальним явищем. Якщо по досягненню дворічного віку дитині важко розмовляти, не розуміє розмови, або ковтає звуки чи додає інші – це ознака порушення розвитку або захворювання. В цей момент треба без зволікання звернутися до фахівця в області логопедії для необхідної терапії. Логопед зможе визначити, чи йде мова про затримку в розвитку дитини або існують розлади, які вимагають спеціалізованої допомоги. Логопедія – це дисципліна, яка охоплює вивчення, профілактику, діагностику, контроль та лікування розладів мови і спілкування. Розлади мовлення можуть бути різними і їх багато :
- затримка в розвитку мови,
- дислалія – відсутність вміння правильно вимовляти звуки, відповідно віку,
- дислексія – часткове або повне відсутність розуміння мови,
- дісфемія (заїкання),
- діслозія – труднощі у вимові звуків у зв’язку з анатомічними дефектами мовного апарату, а також порушення мови у психічних хворих і аутистів.
Причини порушення мови можуть бути найрізноманітнішими: втрата слуху, неврологічні порушення, пошкодження головного мозку, розумова відсталість, анатомічні дефекти губ, неба, ротової порожнини, перевантаження голосових зв’язок і ін . Встановити наявність порушень мови потрібно якомога раніше. Це дозволе провести ранню діагностику причин, що обов’язково позитивно позначиться на можливості його одужання і корекції мовлення.
Для того, щоб попередити різноманітні недоліки у звуковикові необхідна профілактична робота з боку дорослих, які оточують дитину в сім’ї.
- Стежте, щоб мовлення оточуючих було неквапним, плавним, правильним і чітким.
2. Звертайте увагу на те, щоб дитина говорила, достатньо широко відкриваючи рот, не поспішаючи і не дуже голосно.
3. Не допускайте прискореного мовлення дітей. Таке мовлення нерідко свідчить про підвищену збудженість, слабкість нервової системи.
4. Застерігайте малюків від психічних і фізичних травм, бурхливих проявів гніву і радощів.
5. Не вимагайте промовляти складні фрази, незнайомі і незрозумілі слова, завчати дуже багато віршів, складних за змістом та формою.
6. Частіше читайте дитині, просіть переказувати прочитане, вивчайте з нею прості вірші, розмовляйте і виправляйте, коли дитина говорить неправильно.
7. Не навантажуйте дітей зайвими враженнями, які викликають у них емоційне перенапруження.
Громадський контроль за організацією харчування дошкільників в ДНЗ у вересні 2017 року
Затверджую
Завідувач ДНЗ№5
Маслова Л.І.
Акт
Від 26.09.2017
Ми, комісія у складі: сестра медична старша Посторонко Л.В., сестра медична Мазур І.Г., Телятник В.А., комірник, представники від батьківської громади: Ряба Л.М., Плигачова В.Р., Корчагіна Ю.Ю., Колесніченко О.Ю., Смертенюк І.І., Полуніна С.А., Чорна С.М., Гасюк Т.С., Єфімова В.О..
Здійснили адміністративно-громадський контроль за організацією харчування дітей в ДНЗ, якістю продуктів харчування, умовами їх зберігання.
Перевіркою встановлено, що станом на 26.09.2017 у коморі знаходиться:
- Печінка ялович.– 13,06 кг.
- Повідло– – 8,85 кг.
- Сухофрукти – 7,65 кг.
- Чай – 0,4 кг.
- М’ясо свиняче – 18,52кг.
Під час перевірки виявлено, що на всі продукти є сертифікати якості, вага відповідає зафіксованій у книзі складського обліку, продукти відповідають вимогам якісних характеристик, дотримується «товарне сусідство» продуктів харчування, добові проби наявні. Технологічне обладнання в робочому стані. Приміщення харчоблоку, комори, овочесховища утримуються відповідно до санітарно-гігієнічних вимог.
Даний факт засвідчуємо підписами:
Посторонко Л.В.
Мазур І.Г.
Телятник В.А.
Ряба Л.М.
Плигачова В.Р.
Корчагіна Ю.Ю.
Колесніченко О.Ю.
Смертенюк І.І.
Полуніна С.А.
Чорна С.М.
Гасюк Т.С.
Єфімова В.О..
На добраніч, малюки!
Усі батьки знають, як важко ввечері дитину покласти спати. Не слід забувати, що найкращий дитячий сон – навіяний традиційним ритуалом: казкою на ніч, розмовою з мамою, грою з татом.
Причини, чому діти не хочуть засинати, старі, як світ, і зазвичай прості: денні переживання, виявлення протесту або фізичне небажання спати. Тому ритуал підготовки до сну слід починати задовго до потрібного моменту і в один і той же час, привчаючи до цього з раннього віку. У кожній сім’ї можливий свій сценарій на основі того, який пропонують психологи.
Дія перша: спокійна розмова про те, як у дитини пройшов день. Виговорившись, отримавши пораду, малюк почуватиметься комфортно поряд із люблячими людьми.
Дія друга: тато або мама можуть погратися з дитиною у спокійну гру. А тимчасом потрібно провітрити дитячу кімнату до 18 градусів.
Дія третя: корисно викупати дитину перед сном – тепла ванна розслаблює і заспокоює. Обов’язково дитині треба вмитись і почистити зуби, а потім одягнути піжаму.
Дія четверта: діти дуже люблять, щоб батьки прочитали їм казку або книжку на ніч, заспівали колискову пісеньку.
Установлено, що після таких сімейних вечорів дітям сняться гарні сни, і малюки виростають добрішими і спокійнішими.
Практичний психолог Богульська І.М.
Чудова поїздка в зоопарк до міста Миколаєва
14.10.2017 вихованці групи “Ладушки” зі своїми батьками та педагогами групи відвідали миколаївський зоопарк. Незабутня зустріч з цікавими та екзотичними тваринами залишила яскраві емоції у дітей та дорослих.
Інтерактивне заняття “Розвиток творчих здібностей педагогів”
20.10.2017 відповідно до плану роботи клубу відбулося чергове засідання, метою якого було виявлення рівня знань педагогів про поняття «творчість», «творча особистість»; створення сприятливого мікроклімату в колективі; розвиток мотивації вихователя до самовдосконалення.
Під час засідання педагоги спробували вийти за рамки звичайних бачень за допомогою методу правопівкульного малювання. Це своєрідна терапія, яка допомагає не тільки повірити в себе, а й легше приймати рішення.
Правопівкульне малювання
Обладнання: рамка,планшет (скрепка), листок А-4, ¼ листка А-4, 4 пензлі різної величини, гуаш, стакан з водою, серветки.
Хід вправи:
- Беремо широкий пензлик, вмочаємо його в воду, далі в білу гуаш і грунтуємо згори донизу та знизу догори, не боїмося вийти за межі, відкладаємо пензлик в сторону.
- Беремо сухий трішки менший пензлик, вмочаємо його в улюблену фарбу і робимо раз, два, три (крапочки), вимиваємо пензлик, витираємо його серветкою і повторюємо так тричі (причому кожен наступний колір повинен вас радувати, вимиваємо пензлик, витираємо його серветкою і відкладаємо.
- Знову беремо широкий пензлик, вмочили трішечки у водичку, далі у білу фарбу і розтягуємо зліва навправо, на одному місці декілька разів не зупиняємось.
- Перевертаємо планшет з малюнком, беремо ще тонший пензлик, вмочили в улюблений колір (наприклад, фіолетовий) і малюємо ніби струмочок, тут він розтікається з одного джерела, утворюючи струмочки.
- Знову перевертаємо планшет, беремо тоненький пензлик, вмочаємо у білу фарбу і робимо півколо, трішечки вище робимо ще одне півколо, між цими двома лініями робимо короткі лінії.
- Знову беремо середній пензлик ( той, що малювали крапочки), зелену фарбу і відбиваємо до пухнастості: внизу трішки менше, збоку трішечки більше і тепер цією ж фарбою робимо так само на дереві.
- Беремо два світліших кольори і так само відбиваємо де-не-де на зеленому.
- Доповнюємо небесним світилом (за власним визначенням часу доби).
- Тоненьким пензликом можна домалювати пташку.
- Готову роботу можна помістити в рамку і відчути себе справжнім майстром.
Цей метод є доступним, починаючи від 3-х років і до безкінечності. Він не лише розвиває праву півкулю головного мозку, а й розкриває творчі здібності та інтуїцію. Допомагає покращити свій емоційний стан як дорослим, так і малюкам.
Соціальний паспорт сімей ДНЗ ясел – садка №5 комбінованого типу “Золота рибка” станом на 01.09.2017
Соціальний стан | Станом на 01.09.2017 | |||
багатодітних сімей | 12 | |||
дітей-інвалідів | - | |||
діти що знаходяться під опікою | 2 | |||
дітей-чорнобильців | - | |||
дітей з малозабезпечених сімей | 10 | |||
неповні сім’ї | 44 | |||
cім’ї переселенців із Донецької та Луганської області | 1 | |||
діти, батьки яких є учасниками АТО | 2 |
Графік роботи консультативного центру ДНЗ ясел – садка №5 комбінованого типу “Золота рибка” на 2017-2018 н.р.
Консультативний центр працює з понеділка по п’ятницю:
Спеціаліст | Дні тижня | |||||
що консультує | понеділок | вівторок | середа | четвер | п’ятниця | |
Вихователь – методист Козак С.І. | 13.00 – 14.00 | - | - | - | - | |
Вчитель – логопедТараненко В.М. | 12.00 – 12.30 | 12.00 – 12.30 | 12.00 – 12.30 | 12.00 – 12.30 | 12.00 – 12.30 | |
Практичний психологБогульська І.М. | 13.00 – 14.00 | 13.00 – 14.00 | 13.00 – 14.00 | 13.00 – 14.00 | 13.00 – 14.00 | |
Вихователі 2 молодшої, середньої, старшої З «А» | - | - | - | - | 13.00 – 14.00 | |
Сестра медична старшаПосторонко Л.В. | - | - | - | 13.00 – 14.00 | - | |
Сестра медична ортоптисткаКльован С.В. | - | - | - | 13.00 – 14.00 | - |