Якщо особа не планує вступати до вищого навчального закладу в Україні, чи повинна вона реєструватися на ЗНО?
Так, оскільки у 2016 році державна підсумкова атестація з двох предметів (українська мова та література; історія України або математика) проходитиме у формі ЗНО. Окрім результату в 200-бальній шкалі, оцінка з предметів, які зараховуються як ДПА, виставлятиметься в 12-бальній шкалі.
Якщо особа є випускником загальноосвітнього навчального закладу, куди вона має подавати пакет документів для реєстрації на ЗНО?
Випускники поточного навчального року після формування комплекту документів подають його до загальноосвітнього навчального закладу, де навчаються. Представник навчального закладу надсилає всі комплекти документів до регіонального центру оцінювання якості освіти.
Якщо особа є студентом вищого навчального закладу, куди вона має подавати документи для реєстрації на ЗНО?
Усі інші категорії осіб, крім випускників поточного навчального року, самостійно надсилають рекомендованим листом комплекти своїх документів до регіонального центру, адреса якого буде вказана в контрольно-інформаційному листі.
Які документи слід подати для успішної реєстрації на ЗНО?
Для реєстрації особа має подати такі документи:
реєстраційну картку, яку можна сформувати у спеціальній програмі на сайті УЦОЯО;
копію паспорта (сторінка з фотокарткою та ПІБ). Для визначеної категорії осіб дозволена можливість реєстрації на підставі інших документів;
дві актуальні фотокартки розміром 3х4 см;
довідка з місця навчання (для випускників ПТУ, училищ, коледжів) або копія документа про повну загальну середню освіту.
Якщо у особи немає доступу до інтернету, де вона можна оформити реєстраційну картку?
Випускник 2016 року може звернутися за допомогою до особи, яка є відповідальною за реєстрацію в його навчальному закладі. Випускники минулих років можуть звертатися до працівників пунктів реєстрації, адреси яких можна знайти за посиланням.
Якщо станом на 1 вересня 2015 року особі вже виповнилося 16 років, але вона досі не отримала паспорт громадянина України (ID-картку)?
Основним документом, копію якого необхідно додати при реєстрації є паспорт громадянина України (якщо станом на 1 вересня 2015 року особі виповнилося 16 років) або свідоцтво про народження (для інших осіб). Як виняток, за свідоцтвом про народження може бути зареєстровано: 1) випускника, якому станом на 1.09.15 виповнилося 16 років, однак який досі не отримав паспорта з вини міграційної служби (тоді його особу підтверджує керівник навчального закладу); 2) особи, які не мають можливості виробити паспорт у зв’язку з перебуванням на непідконтрольній території (його особу підтверджує керівник навчального закладу на контрольованій території до якого прикріплена особа).
Якщо для вступу до вищого навчального закладу особі потрібно здати ЗНО з історії України та математики, результати якого предмету будуть враховані як ДПА?
Під час заповнення реєстраційної картки абітурієнт має поставити у відповідному полі навпроти одного з цих предметів позначку, яка вказує на зарахування результату з цього предмету як ДПА.
Якщо особа здаватиме математику/історію України лише для зарахування як ДПА, чи повинна вона виконувати всі завдання, чи лише частину?
Якщо особа зареєструвалася на такі предмети лише задля зарахування результату як ДПА, то вона має виконувати лише частину запитань. Так, тестовий зошит буде складатися з двох частин: перша — з завданнями, які необхідні лише для ДПА, а друга — з завданнями, які в тому числі необхідні і на ЗНО.
Де особа може дізнатися перелік сертифікатів ЗНО, які будуть потрібні для вступу?
Для того, щоб визначитися з переліком предметів для ЗНО, абітурієнту необхідно ознайомитися з Правилами прийому до тих вищих навчальних закладів, куди він плануєте подавати документи. Перелік необхідних сертифікатів ЗНО для вступу на кожну із спеціальностей та мінімальний прохідний бал з таких предметів визначає ВНЗ самостійно у одному з додатків до правил прийому у ВНЗ.
Чи можу я змінити один з предметів ЗНО після реєстрації?
Так. Якщо ви маєте бажання зареєструватися на інший предмет, Вам потрібно пройти перереєстрацію. Для цього слід надіслати до регіонального центру оцінювання якості освіти рекомендованого листа, в який вкласти отриманий сертифікат та заново сформовану реєстраційну картку, яка відображає бажані зміни. Однак, визначений граничний термін, до якого особа може здійснити перереєстрацію — це 18 березня. Тобто документи, відправлені 19 березня розглядатися регіональними центрами не будуть.
Чи може особа проходити ЗНО з різних предметів у різних містах?
Абітурієнт може обрати одне місце проходження ЗНО для тих предметів, які зараховуються як ДПА (українська мова та література та математика/історія України) та інше - для проходження всіх інших предметів.
Чи повинна особа якось завіряти документи, які подає під час реєстрації?
Так, особа ставить власний підпис на реєстраційній картці, а всі інші копії документів завіряються особою шляхом проставлення напису "Згідно з оригіналом" (без лапок), своїх ініціалів та дати підписання.
Якщо особа належить до категорії осіб, у яких є захворювання, що можуть бути перешкодою для проходження ЗНО, чи необхідно подавати реєстраційні документи до РЦОЯО?
Так, адже підставою для участі у конкурсному відборі за результатами вступних іспитів з конкурсних предметів у вищому навчальному закладі є рішення регламентної комісії про відмову в реєстрації через неможливість створення особливих (спеціальних) умов для проходження ЗНО. Під час реєстрації Ви маєте подати оригінал відповідного висновку закладу охорони здоров’я про необхідність забезпечення особливих умов для проходження ЗНО.
Якщо особа зареєструвалася лише на три предмети основної сесії, чи може вона пізніше зареєструватися на додаткову сесію на ще один, четвертий, предмет?
Ні. Додаткова сесія передбачена лише для таких категорій осіб:
які наперед знають, що не зможуть пройти тестування під час основної сесії (подають заяву та документи, які підтверджують неможливість проходження тестування під час основної сесії. Наприклад, поїздка на міжнародну олімпіаду, участь у змаганнях і т.д.)
не змогли пройти тестування під час основної сесії (подають документи, які підтверджують відповідний факт. Наприклад, захворіли, або ж не закінчили роботу над тестом через госпіталізацію, ін.);
учасники антитерористичної операції, особи із неконтрольованих територій які не мали змоги здійснити реєстрацію у основний період (1 лютого — 4 березня).
Чи можна подавати всі документи для реєстрації електронною поштою?
Ні. Така можливість передбачена лише як виняток для осіб, які перебувають на непідконтрольній Україні території.
Як цього року буде визначатися мінімальний бал ЗНО з яким можна подавати документи до ВНЗ для вступу?
Під час визначення результатів ЗНО у 2016 році буде застосовуватися запроваджена в попередньому році методологія, яка передбачає встановлення порогу "склав/не склав" для кожного предмету тесту. Таким чином мінімальний рейтинговий бал учасників, які склали ЗНО буде 100 балів. Однак, вищі навчальні заклади мають право підвищити мінімальний бал з певних предметів для прийняття документів.
Які документи має отримати особа для підтвердження реєстрації?
Абітурієнт має отримати індивідуальний конверт, в якому повинні міститися такі документи: сертифікат ЗНО-2016, реєстраційне повідомлення учасника ЗНО, інформаційний бюлетень "Зовнішнє незалежне оцінювання. 2016 рік".
На яку адресу буде надіслано індивідуальний конверт учасника ЗНО?
Випускнику поточного навчального року такий конверт буде надіслано за адресою загальноосвітнього навчального закладу, де навчається особа. Усім іншим категоріям осіб такі конверти будуть надіслані за адресою, зазначеною в реєстраційній картці.
Якщо випускник не зареєструється на ЗНО з української мови та літератури, чи буде в нього можливість здати ДПА в загальноосвітній школі?
Ні, ДПА для випускників загальноосвітніх навчальних закладів проводиться виключно у формі ЗНО.
Коли абітурієнт дізнається дату та місце проходження ЗНО?
УЦОЯО визначено дати проведення тестування як з основної, так і з додаткової сесії. Адресу пункту тестування, де проходитимете ЗНО, Ви зможете дізнатися, зайшовши на власну інформаційну сторінку на сайті УЦОЯО (використовуючи номер Сертифіката та пін-код, вказаний у ньому).
Чи може районна державна адміністрація приймати рішення про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу без надання згоди територіальною громадою?
Згідно зі ст. 14 Закону України «Про освіту» місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування забезпечують розвиток мережі навчальних закладів, створюють умови для виховання, навчання дітей шкільного віку.
Відповідно до Закону України від 28 грудня 2014 року № 76 – VIII «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» реорганізація і ліквідація загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням сесії місцевої ради, державної і приватної форм власності – за рішенням засновника (засновників). При цьому згода територіальної громади не є обов’язковою для прийняття рішення.
Чи є обов’язковим збір батьківських коштів у загальноосвітньому навчальному закладі?
Відповідно до ст. 61 Закону України «Про освіту» добровільні грошові внески, одержані від підприємств, установ, організацій, окремих громадян, є додатковими джерелами фінансування навчальних закладів, установ, організацій, підприємств системи освіти.
Питання організації та здійснення благодійної діяльності в сфері освіти належить до компетенції батьківських комітетів навчальних закладів, які розпоряджаються благодійними коштами, надають пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної бази закладів.
Благодійні внески здійснюються виключно на добровільній основі.
Яким чином здійснюється організація індивідуального навчання для учнів загальноосвітніх навчальних закладів?
Індивідуальне навчання учнів організується відповідно до Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.12.2002 № 732 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.01.2003 за № 9/7330.
Для організації індивідуального навчання для учня, який за станом здоров’я не може відвідувати навчальний заклад, батьки або особи, що їх замінюють, мають надати директору навчального закладу довідку лікарсько-консультативної комісії та написати заяву.
"Я виховую двох дітей молодших класів. Вони харчувалися за бюджетні кошти. Але з січня 2016 року безкоштовне харчування відмінили. Чому?"
Згідно із Законом України від 24.12.2015 № 911 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» з 01.01.2016 відбулися зміни в організації харчування учнів. Так, органи місцевого самоврядування та місцеві органи виконавчої влади забезпечують безкоштовним харчуванням дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних і інклюзивних класах, та учнів 1-4 класів із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям". Інші діти харчуються за кошти батьків.
Разом з тим за рішенням місцевих органів влади можлива організація
харчування за кошти місцевих бюджетів інших категорій учнів.
На виконання Державної цільової соціальної програми «Шкільний автобус», з метою забезпечення соціального захисту учасників навчального виховного процесу, створення у сільській місцевості належних умов для здобуття учнями повної загальної середньої освіти в області вирішено питання підвезення до загальноосвітніх навчальних закладів сільської місцевості учнів та педагогічних працівників, які його потребують.
На балансах відділів освіти налічується 220 шкільних автобусів. Із загальної кількості наявних шкільних автобусів придбано за кошти державного бюджету – 92, за кошти обласного бюджету – 23, районних бюджетів – 75, за спонсорські кошти – 18, за кошти Світового банку у рамках проекту «Рівний доступ до якісної освіти» – 2, за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій – 10.
За станом на 01.01.2016 всіма видами транспорту в сільській місцевості області стовідсотково перевозяться учні та вчителі, які проживають за межею пішохідної доступності та потребують перевезення до навчальних закладів – 7343 особи (6900 учнів та 443 учителі).