Рішення
колегії департаменту освіти, науки та молоді
облдержадміністрації
24 грудня 2015 року Протокол №
Про дотримання чинного законодавства про освіту
в частині виконання конституційних вимог щодо
здобуття дітьми і підлітками шкільного віку повної
загальної середньої освіти
Заслухавши і обговоривши інформацію про дотримання чинного законодавства про освіту в частині виконання конституційних вимог щодо здобуття дітьми і підлітками шкільного віку повної загальної середньої освіти колегія відзначає, що в області органами управління освіти, загальноосвітніми навчальними закладами забезпечується виконання чинного законодавства щодо обов’язковості здобуття повної загальної середньої освіти дітьми.
Органами управління освітою, навчальними закладами забезпечено виконання Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 12.04.2000 № 646.
За результатами проведеної роботи на початок 2015/2016 навчального року на території області обліковано 119 535 дітей шкільного віку, у тому числі 60 010 – у сільській місцевості. Повну загальну середню освіту в навчальних закладах області здобувають 117 215 осіб, що становить 98,1% від загальної кількості дітей шкільного віку, із них у загальноосвітніх навчальних закладах – 88,5% дітей шкільного віку, у професійно-технічних навчальних закладах – 5,1%, на основних відділеннях вищих навчальних закладів усіх рівнів акредитації – 4,5%.
Стан охоплення дітей шкільного віку навчанням постійно аналізується департаментом освіти, науки та молоді облдержадміністрації. Щороку кількість дітей, неохоплених навчанням, на початок навчального року зменшується. Так, на початок 2011/2012 навчального року в області неохоплених навчанням становило 55 дітей, 2012/2013 – 35 дітей, 2013/2014 – 12, 2014/2015 – 11, 2015/2016 – 10 дітей.
Завдяки проведеній роботі навчальними закладами на навчання повернено у 2011/2012 н.р. 82% учнів від тих, що не навчалися, 2012/2013 – 88,5%, 2013/2014 – 67%, 2014/2015 – 65%.
Поточного навчального року з 01 вересня до 10 грудня 2015 року до шкіл області залучено 7 неповнолітніх, які без поважних причин не відвідували навчальний заклад. Із них 3 – повернено до шкіл області, 2 – влаштовано на екстернатну форму навчання, 1 – оформлено до Лисогірської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат Первомайського району Миколаївської обласної ради (за висновками психолого-медико-педагогічної консультації), 1 – навчається в санаторній школі-інтернат селища Межове Челябінської області Російської Федерації (довідка від 26.10.2015 № 120).
За інформацією відділів (управлінь) освіти райдержадміністрацій (міських рад) за станом на 10.12.2015 в області залишилися не охопленими навчанням 6 учнів. Із них не відвідують навчальні заклади у містах Миколаєва, Вознесенську – по 2 особи (учні 9 класу) та Миколаївському, Новоодеському районах по одній особі (учні 5, 8 класів). Причинами є невиконання батьками своїх обов’язків.
Адміністраціями загальноосвітніх навчальних закладів, відділами (управліннями) освіти райдержадміністрацій (міських рад) вжито відповідних заходів щодо повернення цих дітей до навчання: відвідано родини, складено акти обстеження матеріально-побутових умов проживання, проведено роз’яснювальну роботу з дітьми та батьками щодо обов’язковості здобуття повної загальної середньої освіти, направлено подання до служб у справах дітей про повернення до навчання учнів, клопотання до кримінальної міліції у справах дітей про притягнення батьків до відповідальності.
З метою оперативного виявлення дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, та надання їм своєчасної допомоги службами у справах дітей та управліннями/відділами освіти організовано систематичне проведення спільних профілактичних рейдів «Діти вулиці», які спрямовано на запобігання безпритульності та жебракування дітей, профілактику правопорушень та злочинів. За станом на 01 жовтня 2015 року в області проведено 584 таких рейди, у ході яких вилучено 268 дітей, ініційовано притягнення до відповідальності 174 батька та 28 посадових осіб. У ході проведення рейду «Урок» до адміністративної відповідальності притягнено 17 батьків.
Загальноосвітніми навчальними закладами області вживаються заходи щодо охоплення різними формами навчання усіх дітей шкільного віку, які проживають на території районів і підлягають навчанню.
Аналіз форм здобуття освіти за декілька років показав, що кількість осіб, бажаючих отримати освіту шляхом екстернату та за вечірньою формою, зменшується, що свідчить про належну роз’яснювальну роботу навчальних закладів щодо переваг отримання повної середньої освіти за денною формою.
Шляхом екстернату загальну середню освіту 2012/2013 навчального року здобували 725 осіб, із них 147 отримали свідоцтво про базову загальну середню освіту, 496 – атестат про повну загальну середню освіту; 2013/2014 навчалося 528 осіб, із них 111 отримали свідоцтво про базову загальну середню освіту, 360 – атестат про повну загальну середню освіту; 2014/2015 навчалися 462 особи, із них 75 отримали свідоцтво про базову загальну середню освіту, 314 – атестат про повну загальну середню освіту.
За станом на 01 грудня поточного року на здобуття загальної середньої освіти шляхом екстернату 2015/2016 навчального року подано 228 заяв.
Навчання за вечірньою формою в області здійснюють 8 вечірніх (змінних) шкіл І-ІІІ ступенів, у них 2012/2013 навчального року здобували освіту 2713 учнів, 2013/2014 навчального року – 2558 учнів, 2014/2015 навчального року – 2138 учнів. Поточного навчального року у вечірніх (змінних) школах І-ІІІ ступенів навчають 2043 учні.
Відповідно до річного плану роботи на 2015 рік, з метою вивчення питання забезпечення охоплення навчанням дітей і підлітків шкільного віку департаментом освіти, науки та молоді облдержадміністрації протягом листопада – грудня 2015 року перевірено відділи освіти та загальноосвітні навчальні заклади Єланецького та Снігурівського районів.
Для забезпечення своєчасного і в повному обсязі обліку дітей і підлітків шкільного віку в зазначених районах проведено необхідні заходи:
1. Визначено території обслуговування і відповідним рішенням органів виконавчої влади та місцевого самоврядування закріплено їх за загальноосвітніми навчальними закладами, складено списки дітей і підлітків шкільного віку.
2. Проведено інформаційно-інструктивні наради із відповідальними працівниками шкіл району, на яких було опрацьовано процедуру роботи щодо формування системи роботи з обліку відвідування.
3. Сформовано електронну базу даних про дітей та підлітків шкільного віку від 6 до 18 років та дітей, яким до 1 вересня виповнюється 5 років за місцем реєстрації.
4. Постійно проводиться аналіз стану охоплення дітей і підлітків шкільного віку навчанням.
5. Спільно із працівниками психолого-медико-педагогічної консультації та представниками адміністрацій шкіл району відвідано та обстежено дітей з вадами розвитку, які не охоплені навчанням, з метою визначення їх навчальних можливостей.
Враховуючи вищевикладене, слід зазначити, що посилення контролю за дотриманням чинного законодавства про освіту щодо здобуття дітьми і підлітками шкільного віку повної загальної середньої освіти можливе завдяки спільній співпраці управлінь (відділів) освіти, органів місцевого самоврядування, внутрішніх справ, служби у справах дітей, навчальних закладів та батьківської громадськості. Тому це є основним завданням на сьогоднішній день.
На підставі вищевикладеного колегія
У Х В А Л И Л А :
1. Інформацію про дотримання чинного законодавства про освіту в частині виконання конституційних вимог щодо здобуття дітьми і підлітками шкільного віку повної загальної середньої освіти взяти до відома.
2. Роботу органів місцевої виконавчої влади та самоврядування, загальноосвітніх навчальних закладів щодо організації охоплення дітей і підлітків шкільного віку навчанням вважати задовільною.
3. Відділам (управліннями) освіти райдержадміністрацій (міських рад), керівникам загальноосвітніх навчальних закладів:
1) Забезпечити неухильне виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12.04.2000 №646 «Про затвердження Інструкції з обліку дітей та підлітків шкільного віку».
Термін: постійно.
2) Активізувати роз'яснювальну роботу з певною категорією батьків щодо їх відповідальності за здобуття їхніми дітьми повної загальної середньої освіти відповідно до чинного законодавства.
Термін: постійно.
3) Посилити співпрацю зі службами у справах дітей, підрозділами кримінальної міліції у справах дітей щодо проведення у межах своєї компетенції роз'яснювальної роботи серед населення для обов'язкового здобуття дітьми і підлітками повної загальної середньої освіти та повернення їх до навчання.
Термін: постійно.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника директора-начальника управління освіти та ресурсного забезпечення департаменту освіти, науки та молоді облдержадміністрації О.О.Удовиченко.
Голова колегії А.Б. Веліховська
Секретар Н.П. Хрущ
РІШЕННЯ
колегії департаменту освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації
24 грудня 2015 р. Протокол №
Про сучасні моделі професійного
розвитку педагогів в умовах
глобальних проблем освіти дорослих
Розглянувши та обговоривши доповідь Шуляра В. І.,директора Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти з проблеми «Про сучасні моделі професійного розвитку педагогів в умовах
глобальних проблем освіти дорослих», колегія відзначає, що в області створено цілісну систему післядипломної педагогічної освіти, яка успішно функціонує як структурно-функціональна модель, і яку характеризують неперервність процесу професійного розвитку педагогів в андрагогічному циклі.
Сучасний етап розвитку України характеризується кардинальними змінами в усіх галузях суспільства, зокрема системі освіти, у якій значне місце посідають педагогічні нововведення та інноваційні процеси, що потребує набуття керівниками навчальних закладів та педагогічними працівниками нових професійних компетенцій.
Для забезпечення функціонування освіти як основи сталого розвитку країни, виходу її на рівень найбільш інформаційно-технологічно розвинених країн світу необхідно забезпечити інноваційні методики навчання, творення освітніх інституцій нового зразка, що суттєво вплинуло на пошук Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти нових стратегій й відповідно сучасних моделей підвищення кваліфікації на засадах індивідуалізації навчального процесу, побудови індивідуальних освітніх траєкторій професійного розвитку педагогів:
- компетентнісна модель – передбачає поєднання змісту курсів та науково-методичної роботи із використанням інноваційних технологій професійного зростання;
- диференційована модель – варіативність професійного розвитку й передбачає наявність різних навчальних планів, форм та та технологій навчання різних спеціалізацій педагогів;
- диверсифікована модель – залучення до професійного розвитку педагогів різних інституцій (освітніх, громадських, комерційних);
- пролонгована модель – потреба педагога у безперервній освіті, у процесі якої курси підвищення кваліфікації відбуваються за різними формами організації та різним змістом;
- особистісно-орієнтована модель – самоосвіта педагога, урахування особистісних професійних запитів суб’єктів навчального процесу.
Вже застаріли такі поняття як «міжкурсовий» та «міжатестаційний» періоди. Вже прийнято вживати – «андрогогічний», що розкриває компетентнісний підхід і спрямовує діяльність інституту на забезпечення неперервності професійного розвитку педагогів.
Колегія констатує, що стратегія запровадження в навчальному процесі МОІППОнових привабливих методик і технологій здійснюється шляхом трьох видів освітньої діяльності педагогічних і керівних кадрів: формальної, неформальної та інформальної освітий представлено у річному плані, звіті інституту, Програмі спільних заходів МОІППО та ВНЗ Миколаївської області щодо сприяння професійному розвитку педагога на 2015 – 2019 роки, освітньо-професійних програмах, навчально-тематичних планах курсів підвищення кваліфікації, програмах різних форм науково-методичної роботи, науково-методичних виданнях співробітників інституту.
Інститутом разом із методичними службами області успішно проводиться робота щодо моніторингу соціального запиту на освітні послуги, перспективного й поточного планування підвищення кваліфікації (курси підвищення кваліфікації, семінари, тренінги, майстер-класи тощо).
Постійно зростає кількість слухачів за очно-дистанційною формою навчання, що перебуває на етапі активного становлення.
На запити педагогічних і керівних кадрів, з метою задоволення професійних потреб освітян та урахування специфіки функціонування регіональної системи освіти й особливостей тарифікаційного навантаження МОІППО організовано навчання одночасно за двома й більше спеціальностями для вчителів, які викладають декілька предметів в межах освітньої галузі державних стандартів освіти.
В умовах реформування регіональної освіти вагомим стає система діючих у МОІППО заходів, спрямованих на підвищення якості освітнього процесу, і які будуть упроваджено у 2016 році, а саме:
– діагностування слухачів курсів підвищення кваліфікації, щоє структурним елементом системи управління якістю надання інститутом освітніх послуг й проводитиметьсяза затвердженим графіком у режимі віддаленого доступу on-linemin за 2 тижні до початку навчання на курсах;
– відеолекції, відеоконсультації, відеорекомендації – сучасні перспективні форми стимулюванняпрофесійного розвитку освітян області, організації освітнього процесу (буде розміщено на порталі МОІППО).
Інститутом проводиться робота щодо пошуку можливих форм підвищення кваліфікації, що забезпечать доступність оволодіння максимально широким спектром професійних компетентностей для тих, хто їх потребує упродовж професійної практики та особистого життя.
Однією з перспективних та водночас стратегічно важливих технологій організації освітнього процесуу 2016 році стануть дуальна форма в системі післядипломної педагогічної освіти (передбачає просторове і часове поєднання за принципом 50 на 50% навчання у навчальному закладі та стажування /практичну частину на підприємствах, закладах тощо) та вечірня форма (у більшості випадків не співпадає в часі з роботою на підприємстві /закладі).
Вандрогогічний період до науково-методичної роботи залучаються понад 10 тисяч педагогічних і керівних кадрів області, проводяться близько 500 заходів за рік, упроваджуються нові форми навчання більш практичного спрямування (методичні квести, дискурси,бенчмаркінги,педагогічні студії, стажування, тренінги, практикуми, дебати, вітальні, авторські творчі майстерні, майстер-класи, університети знань, школи педагогічного досвіду, проходження навчання за основним місцем роботи). Для задоволення індивідуальних освітніх запитів педагогів запропоновані понад 50 проектів професійного розвитку, учасників яких сертифіковано.
Інститут сьогодні має усі ресурси для того, щоб забезпечити повноцінний андрагогічний розвиток педагогів. Ліцензований обсяг в 5000 осіб є оптимальним для того, щоб охопити весь контингент освітян Миколаївщини.
Сучасні моделі професійного розвитку педагогів в умовах глобальних проблем освіти дорослих – це процес внесення в освіту якісно нових елементів, що покращують її зміст, структуру, процес, результат, є прямим продуктом професійного розвитку миколаївських педагогів, їх творчого пошуку, індикатором конкурентоспроможності на ринку освітніх послугМОІППО.
З метою подальшого упровадження сучасних моделей професійного розвитку педагогів, колегія департаменту освіти, науки та молоді облдержадміністрації
в и р і ш и л а:
1. Узяти до відома інформацію «Про сучасні моделі професійного розвитку педагогів в умовах глобальних проблем освіти дорослих».
2. Відзначити як позитивне:
2.1. Розвиток МОІППО як реального суб’єкта андрагогічноїосвіти, здатного утримувати гідне місце на ринку регіональних освітянських послуг.
2.2. Пошук нових стратегій і запровадження сучасних моделей підвищення кваліфікації на засадах індивідуальних освітніх траєкторій професійного розвитку педагогів.
3. Вважати першочерговим завданням – забезпечення державних гарантій на якісну післядипломну педагогічну освіту.
4. Начальникам відділів (управлінь) освіти райдержадміністрацій (міських рад):
4.1. Забезпечувати своєчасне проходження курсів підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів.
Термін: постійно
4.2. Приділяти особливу увагу створенню у закладах освіти належних умов для педагогів щодо застосування у практичній діяльності отриманих на курсах підвищення кваліфікації професійних компетентностей.
Термін: постійно
4.3. З метою формування професійної компетентностіфахівців галузі освіти започаткувати ефективні андрагогічні технологіїу системі підвищення кваліфікаціїна базі регіональних ресурсних центріврозвитку освіти.
Термін: постійно
4.4. Сприяти створенню опорних регіональних центрів розвитку освіти.
Термін: січень – лютий 2016 року
4.5. Створювати умови щодо підвищення професійної компетентності педагогів шляхом участі їх в міжнародних, всеукраїнських та регіональних проектах, програмах, конкурсах фахової майстерності,майстер-класах, тренінгах тощо.
Термін:постійно
4.6. Дотримуватися вимог диференційованого підходу під час направлення педагогів на курси підвищення кваліфікації з урахуванням рівня фахової майстерності.
Термін: постійно
5. Миколаївському обласному інституту післядипломної педагогічної освіти:
5.1. Продовжувати розробку та запровадження нових моделей організації підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів Миколаївської області як індикаторів конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг.
Термін: постійно
5.2. Розробляти моделі післядипломної педагогічної освіти відповідно до змін в галузі, індивідуальних запитів професійного розвитку педагогів Миколаївщини та фінансових спроможностей регіону.
Термін: постійно
5.4. Розробити Положення про організацію освітнього процесу відповідно до змін у галузевому законодавстві та схвалених моделей підвищення кваліфікації
Термін: січень – лютий 2016 року
5.5. Оновити зміст освітніх професійних програм, навчальних планів та навчальних занять курсів підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів відповідно до сучасних інноваційних моделей навчальної діяльності.
Термін: січень – травень 2016 року
5.6. Розпочати роботу щодо поступового запровадження нових форм організації курсів підвищення кваліфікації.
Термін: січень – грудень 2016 року
5.7. Організувати мережеву взаємодію між методичними службами та педагогічними працівниками ЗНЗ області засобами Інтернет-технологій; педагогічні Інтернет-спільноти у творчому зростанні вчителів сільської школи.
Термін: постійно
5.8. Насичення освітнього середовища професійного розвитку педагога ІТ-технологіями та дистанційним навчанням; унесення змін до Статуту МОІППО та інші нормативні документи, дотичних до означеної проблеми.
Термін: Січень – грудень 2016 року
5.9. Залучати науково-педагогічних та педагогічних працівників МОІППО до створення освітніх персональних веб-ресурсів (сайтів, блогів, дистанційних курсів, вебінарів, форумів тощо) та запровадження їх у підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів Миколаївської області.
Термін: постійно
5.10. Забезпечити перехід організації та проведення курсів підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів Миколаївської області за інноваційними та новаційними моделями навчання.
Термін: з січня 2016 року
5.11. Передбачити при формуванні контингенту слухачів курсів підвищення кваліфікації на 2016 рік групи за інноваційними формами навчання.
Термін: з січня 2016 року
5.12. Провести роз’яснювальну роботу серед відділів/управлінь освіти райдержадміністрацій/міських рад щодо можливості навчання педагогічних працівників і керівних кадрів закладів освіти за інноваційними та новацій ними формами навчання.
Термін: січень 2016 року
5.13. З метою впровадження інноваційних моделей навчання в МОІППО продовжити підготовкукураторів-тьюторів як одну з основних форм діяльності професорсько-викладацького складу та педагогічних працівників щодо підтримки та супроводу процесу підвищення кваліфікації керівних та педагогічних кадрів.
Термін: постійно
5.14. Здійснювати науково-методичний супровід функціонування регіональних ресурсних центрів розвитку освіти з метою професійного зростання педагогів.
Термін: постійно
5.15. Перенести увагу на роботу з методичними кабінетами (центрами), керівниками методичних об’єднань районних/міських методичних об'єднань, спланувавши з ними заходи практичного спрямування (виїзні предметні студії, методактиви, проблемні групи, майстер-класи, тренінги, зустрічі з авторами підручників тощо).
Термін: постійно
5.16. Передбачити подальшу розробку моделейпрофесійного розвитку педагогів у рамках Літньої школи освітян України, поєднуючи різні форми формальної, неформальної та інформальної освіти.
Термін: червень 2016 року
6. Завідувачам районними _(міськими) кабінетами (центрами):
6.1. Запровадити інноваційні моделі професійного розвитку педагогічних кадрів освітніх установ відповідно до сучасних вимог.
Термін: постійно
6.2. Здійснити науково-методичний супровідна засадах неперервності, оперативності, гнучкості в реагуванні на суспільні виклики та потреби освітян, прогностичності, поєднанні національних освітніх традицій та найкращого досвіду щодо розвитку професійних компетенцій педагогічних працівників та керівних кадрів системи освіти.
Термін: постійно
6.3.Забезпечити підтримку дошкільної, загальної середньої освіти та позашкільної освіти шляхом урізноманітнення моделей організації навчально-виховного процесу.
Термін: постійно
6.4. Упроваджувати компетентнісно-спрямовані, особистісно орієнтовані технології і методики в процесі підвищення кваліфікації педагогічних та керівних кадрів.
. Термін: постійно
6.4. Організувати обмін інформацією про нові технології, моделі й теорії в організації та управлінні навчально-виховним процесом, спираючись на досвід навчальних закладів району/міста.
Термін: постійно
6.5. Дотримуватисяпринципу свободи вибору педагогів щодо вільного обрання форм підвищення кваліфікації.
Термін: постійно
Голова колегії, директор
департаменту освіти, науки та молоді
Миколаївської облдержадміністрації А. Б. Веліховська
Секретар колегії Н. П. Хрущ
Рішення
колегії департаменту освіти, науки та молоді облдержадміністрації
24 грудня 2015 року Протокол № ____
Про стан безпеки життєдіяльності та створення безпечних
умов праці і навчання учасників навчально-виховного процесу
в навчальних закладах області
Заслухавши доповідну записку «Про стан безпеки життєдіяльності та створення безпечних умов праці і навчання учасників навчально-виховного процесу в навчальних закладах області» колегія департаменту відзначає, що робота з охорони праці у навчальних закладах проводиться відповідно до Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти, затвердженого наказом МОН України від 01.08.2001 № 563, інших нормативних документів з питань охорони праці і безпеки життєдіяльності.
Керівники навчальних закладів спільно з профспілковими комітетами спільно проводять активну роботу по підготовці закладів освіти до нового навчального року, роботи в осінньо-зимовий період, по зміцненню матеріально-технічної бази навчальних закладів.
Проведена спільна робота дала змогу у поточному році значно зменшити травматизм серед учасників навчально-виховного процесу.
Прийнявши до уваги, що усунення виявлених недоліків сприятиме зменшенню випадків травматизму, захворюваності і підвищення рівня безпеки учасників навчально-виховного процесу, колегія департаменту освіти, науки та молоді облдержадміністрації
ВИРІШИЛА:
1. Прийняти до відома доповідь «Про стан безпеки життєдіяльності та створення безпечних умов праці і навчання учасників навчально-виховного процесу в навчальних закладах області».
2. Начальникам районних (міських) відділів (управлінь) освіти, директорам ПТНЗ, шкіл – інтернатів, обласних закладів позашкільної освіти і головам районних, міських, первинних організацій профспілки:
1) розглянути рішення колегії на засіданнях колегій, нарадах, педагогічних радах, профспілкових зібраннях та розробити заходи по усуненню виявлених порушень і недоліків;
2) розглядати на нарадах, засіданнях педагогічних рад причини і обставини кожного нещасного випадку, який стався з працівником чи учнем;
3) постійно здійснювати громадський та відомчий контроль за додержанням законодавства про охорону праці, створення безпечних і нешкідливих умов праці, належних виробничих та санітарно-побутових умов;
4) забезпечити щорічне проведення замірів опору ізоляції електроустановок, заземляючих пристроїв та грозозахисту;
5) проводити обов’язковий інструктаж з питань безпеки життєдіяльності вихованців і учнів перед початком кожного навчального року, а також перед канікулами, залучаючи до цього працівників психологічних служб;
6) використовувати засоби масової інформації та сучасні форми роботи для профілактики травматизму серед учасників навчально – виховного процесу;
7) спільно з органами Державного пожежного нагляду вжити додаткових заходів щодо покращення стану протипожежного захисту навчальних закладів, обладнати пожежною сигналізацією всі спальні приміщення та гуртожитки навчальних закладів;
8) у кошторисах навчальних закладів щорічно передбачати кошти на створення безпечних умов праці та навчання (не менше 0,2% від фонду заробітної плати);
9) брати активну участь в обласному етапі Всеукраїнського громадського огляді-конкурсі стану умов і охорони праці;
10) під час загрози виникнення або виникненні надзвичайної ситуації чи нещасного випадку терміново надавати повідомлення до департаменту освіти, науки та молоді облдержадміністрації.
3. Надати департаменту освіти, науки та молоді облдержадміністрації інформацію про проведену роботу по виконанню рішення колегії до 01 червня 2016 року.
4. Контроль за виконанням рішення колегії залишаю за собою.
Голова колегії А.Б. Веліховська
Секретар колегії Н.П. Хрущ