.
.
.
.
Об'єднані територіальні громади свою діяльність на ввірених територіях зобов'язані проводити в межах Конституції та законів України.
Статтею 14 Закону України «Про освіту», статтею 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що утримання закладів освіти, створення належних умов для навчання та виховання дітей віднесено до повноважень місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування. Отже, утримання будівель закладів освіти в задовільному технічному стані, забезпечення в приміщеннях шкіл, дошкільних навчальних закладів належних санітарно-гігієнічних умов мають забезпечити об'єднані територіальні громади на територіях, які увійшли до їх складу.
Капітальні видатки (капітальний ремонт, реконструкція) місцевого бюджету можуть направлятись згідно із Бюджетним кодексом на об'єкти, які перебувають у власності громади. Договори на постачання енергоносіїв укладаються із власником, на сьогодні для шкіл – це відділи освіти райдержадміністрацій, або розпорядники коштів нижчого рівня це школи, які мають власні бухгалтерії. Відповідно до пункту 3 статті 8 Закону України «Про добровільне об'єднання територіальних громад» об'єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов'язків територіальних громад, що об'єднались, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об'єднаною територіальною громадою. Нерухоме майно – загальноосвітні навчальні заклади наразі перебуває у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст відповідних районів. Передача нерухомого майна здійснюється відповідно до Закону України «Про передачу права державної та комунальної власності. Порядок передачі визначено постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.1998 № 1482. Процедура тривала в часі і її доцільно розпочати невідкладно після реєстрації юридичної особи – об'єднаної територіальної громади, створення виконавчого комітету.
Капітальні видатки на реконструкцію та капітальний ремонт можуть здійснюватись із бюджету розвитку територіальної громади, субвенції державного бюджету місцевим бюджетам на соціально економічний розвиток регіонів. Проекти можуть подаватись на конкурс інвестиційних проектів, які реалізуються за кошти Державного фонду регіонального розвитку, але за будь якого варіанту фінансування обов'язковим є наявність проектно-кошторисної документації та позитивного висновку Укрдержбудекспертизи. Отже, до порушення клопотання про виділення коштів на реконструкцію або капітальний ремонт необхідно розробити проектно-кошторисну документацію.
Відповідно до пункту 6 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим законом, та укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону. Отже для використання бюджетних коштів до укладення договорів в об'єднаній територіальній громаді має бути створений тендерний комітет, розроблено із застосуванням «Єдиного закупівельного словника» та затверджено річний план закупівель та додаток до нього. Необхідно укласти договір з одним із електронних майданчиків на веб-порталі «Прозорро» та у продовж п'яти днів оприлюднити річний план та додатки на ньому. Прошу зважити на те що, проведення торгів за процедурою відкриті торги згідно із Законом триває близько місяця, є ризики подовження терміну (звернення учасників за роз'ясненнями, оскарження процедури, відхилення всіх пропозицій, участь у торгах менше двох учасників). Отже, якщо відповідно до вашого річного плану вартість предмету закупівлі перевищуватиме 200 тис. грн. торги необхідно розпочинати невідкладно.
За детальними консультаціями та роз'ясненням із вказаних питань можна звертатись до департаменту освіти і науки облдержадміністрації за телефоном (0512) 37 92 96.